3-7 éves, eltérő fejlődésű, organikusan éretlen/ sérült gyermekek tünetei
Kedves Szülők, ha a lentebb olvasható táblázat tünetei közül van egy vagy több, amiben gyermekére ismer, kérjen a BHRG Alapítványba vizsgálati időpontot!
Az eltérő, 3-7 éves kor között már manifesztálódó tüneteknek legtöbbször vannak ennél korábbi életkorban megjelenő tünetei is, melyeket három nagy csoportba lehet sorolni:
A 0-3 éves kor között manifesztálódó tünetek egy része folytatódik, akár fel is erősödhet 3 éves kor felett, más zavaró tünetek csökkenhetnek,- illetve új organikus érési zavarra/ éretlenségre utaló tünetek is megjelenhetnek.
Az alábbi táblázatban a 3-7 éves kor között manifesztálódó néhány tünet felsorolása következik.
Motoros területen jelentkező tünetek 3-7 éves kor között Pszichés-kognitív területen jelentkező tünetek 3-7 éves kor között Szociális területen jelentkező tünetek 3-7 éves kor között
- a mozgáskoordináció gyengesége,
- pontatlan mozgás-kivitelezés,
- az új mozgások tanulásának gyengesége,
- a mozgások tempójának lassúsága,
- erőadagolási problémák,
- diszpraxia, apraxia,
- a grafomotorika éretlensége,
- akadályozott beszédfejlődés,
- hiperaktivitás,
- túlzott passzivitás,
- a mozgással kapcsolatos kontrollfunkciók gyengesége,
- a primitív reflexprofil fennmaradása az integrációs időn túl,
- félelem a vízben,
- a veszélyérzet túlzott vagy csökkent jelenléte,
- az elsődleges és egyoldali dominancia késése, eltérései(keresztezett vagy kevert)

- mentális retardáció,
- emlékezeti gyengeség,
- az egyidejű többcsatornás figyelem és tevékenységszervezés képességének gyengesége,
- a belátáson/tapasztalaton alapuló gondolkozás megjelenésének késése, lassúsága, testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás gyengesége,
- diszlexia-veszélyeztetettség,
- diszkalkúlia-veszélyeztetettség,
- gyermekkori szorongás,
- gyermekkori depresszió,
- gyermekkori fóbiák,
- a szobatisztaság kontrolljának késése
.
.
.
.

- nehezített szabályfelismerés, szabálymegértés, szabályelfogadás,
-a leválások-kötődések kialakulása dinamikájának eltérései,
- a segítség elutasítása,
- a feladathelyzetekből való kiszállás,
- a kontrollfunkciók gyengesége a viselkedésszervezés során,
- "limited social skills"
.
.
.
.
.
.
.
.
A korai tünetészlelésnek és a korrekt vizsgálatnak nagy jelentősége van.
Elképzelhető az is, hogy a tünetek mögött nincs organikus sérülés, akkor a pszichés vagy a pedagógiai feltételeket kell megvizsgálni,- hogy a környezet hozzáállása megváltoztatásával érjenek el a családok pozitív változást (tünetcsökkenést).
A megfelelő (adekvát, oki) beavatkozás hiányában a tünetektartósan fennmaradhatnak, s fokozatosan válik mind a szülők, mind a gyermeket körülvevő egyéb környezet számára az,- hogy a gyermek fejlődése, tudása, viselkedése eltér a kortársaitól.