Az Eltérő Fejlődésű Gyermekek Nagyköveti Programja

Esélyteremtés az eltérő fejlődésű gyermekek fejlesztésére

Manapság sok kisgyerek fejlődése eltér az átlagostól. Vannak, akiknek a mozgásfejlődése lassabb, vannak, akik nem kezdenek el beszélni időben, vannak, akik rosszul hallanak vagy látnak, vannak, akik számára  az odafigyelés és vannak, akiknek a beilleszkedés megy nehezebben. Előfordul, hogy a tapintás, az ízlelés, szaglás, vagy az egyensúlyozás jelent extra kihívást a mindennapok megélésében. 

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindazon személyeknek, akik gyermekekkel vannak kapcsolatban (szülők, védőnők, kisgyermeknevelők, óvónők, tanítók, pszichológusok, gyermekorvosok, stb.), legyen ismeretük az eltérő fejlődés jelentőségéről, a megjelenő tünetekről, hogy megértsék, és jól tudják segíteni azokat a gyerekeket, akiknek erre szükségük van. A gyerekek nem tudják maguk jelezni problémáikat; nem azért viselkednek úgy, ahogyan viselkednek, mert úgy szeretnének, hanem azért, mert csak úgy tudnak! 

Az idejében felfedezett eltérő fejlődés és a lehető legkorábban megkezdett komplex segítségnyújtás kiemelt jelentőséggel bír. Adjunk lehetőséget a sikeres mindennapokra, adjunk esélyt a teljes életre!


Az Eltérő Fejlődésű Gyermekek Nagykövetének küldetése

  • esélyegyenlőség biztosítása a korai fejlesztéshez
    segítségnyújtás rászoruló családok számára – Lakatos Katalin Ösztöndíj 
  • ismeretterjesztés szakmai fórumokon
    érzékenyítés, tájékoztatás
  • konferenciák, szakmai fórumok rendezése
  • szakmai kapcsolatok kiépítése és ápolása a társszakmákkal, -intézményekkel
  • az eltérő fejlődésű gyermekeket nevelő családok érdekképviselete

Madács Anita az Eltérő Fejlődésű Gyermekek Nagykövete

Gyógypedagógus MA, közoktatás vezető, TSMT-terapeuta, HRG-oktató, a BHRG Alapítvány szakmai vezetője, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója 

A BHRG Alapítvány mindennapi életének egyengetője, kapcsolatok felelőse, előadások tartója, konferenciák szervezője, kicsik terapeutája és az esélyegyenlőség elkötelezett képviselője