AZ ERASMUS+ PROJEKT  TEVÉKENYSÉGEINK

2021. június – Study visit Izlandon

2020. ősz – Kérdőív kisgyermekes szülőknek 
Az FACEBOOK csoportunkba posztoltunk egy felelős médiahasználatot vizsgáló kérdőívet. Ennek a kérdőívnek az eredményeit feldolgozva felhasználjuk a BIO-TRIO című izlandi, szlovák és magyar nemzetközi ERASMUS+ módszertanfejlesztési együttműködési projektünkben.

A GYEREKEK-SZÜLŐK-TERAPEUTÁK közötti tudatos kommunikáció témában az ERASMUS+ együttműködési projektünkhöz nyújtott támogatásukat köszönjük.
LINK (Responsive Communication for BIO-TRIO)
LINK (In English)

2019.  augusztus – Munkatársaink Ankarában

2019. június  – Fejlődjünk együtt tájékoztató füzet – cikksorozat

2018. március   – Kommunikációs tréning az Erasmus+ támogatásával

2017. április – A BHRG-modell sikere Izlandon – Videó

 

BIO-TRIO Project

Five organisations from Iceland, Hungary and Slovakia have realised an successful ERASMUS+ strategic partnership project to raise awareness of the importance of children’s age appropriate development and early intervention. During our project, we realised the lack of more fundamental things. Efficient, responsive communication and social inclusion are also missing among children and parents. We believe, if we help children to
be confident communicators, they will be later confident learners and successful adults, who stand up for the interests of their own and of the others.

PARTNERS:

  • HLI – Icelandic NGO for integrative sports
  • Skólar ehf – Icelandic health – promoting group of kindergarten
  • Rata o.z. – Slovakian NGO for early intervention & autistic children
  • BHRG – Hungarian foundation for early intervention & TSMT therapy
  • Hősök Tere – Hungarian foundation for Heroic Imagination Project
  • Natura Hungarica – Hungarian Foundation sustainability & attitude-forming

PROJECT ACTIVITIES
We would like to make the world a better place by helping our direct target group=teachers/therapists/caregivers/parents and of our indirect target group = children aged 0 to 7, – to establish responsive communication in their community,
– to boost resilience and keep motivation among children and adult,
– to promote social inclusion through efficient communication and everyday heroism.
These competences will lead to a fruitful cooperation among children and adults, resulting in a young confident communicator and later confident learner. To reach these goals, we will share our experiences and learn new methods and tools in the frame of six joint staff trainings.

As a result of six joint staff trainings and two transnational project meetings and numerous online meetings, we will create a collection of good practices, which will cover 4 topics:
– RESPONSIVE COMMUNICATION FOR BIO-TRIO
– POWER OF RESILIENCE
– BEAUTY OF DIVERSITY
– BENEFITS OF INTERNATIONAL STRATEGIC PARTNERSHIP
Other info …