Online fejlesztés

A TSMT Fejlesztő Központ  fő profilja az eltérő fejlődésű gyerekek állapotfelmérése, szükség esetén a korai fejlesztés megkezdése, mely nem késhet a jelenlegi helyzet miatt, hiszen gyermekkorban néhány hónap is sokat számít. A TSMT Fejlesztő Központ  ezért online is lehetőséget biztosít a fejlesztések elkezdésére, folytatására.

“Ha a megkezdett terápia leáll, az állapotromlást idézhet elő, ha meg sem történik a szükséges állapotfelmérés, és a terápia, az a fokozódó elvárások miatt a „nyílik az olló” helyzet bekövetkeztét jelentheti, hiszen a gyermek teljesítményszintje egyre távolodik az elvárttól.

A gyermekek fejlődése nagyon összetett folyamat.  Azok a gyermekek, akik idejében és ügyesen kezdenek mozogni, hangot adni, figyelni, reagálni saját testük és a környezet jelzéseire, a tapasztalataik és az érésük által egyre bonyolultabb dolgokat képesek megcsinálni, egyre okosabbak, koordináltabb mozgásúak, kitartóbbak lesznek, s közben pozitív visszajelzéseket kapnak a körülöttük levőktől.

Azoknak a gyermekek a teljesítményét, akiknél valamelyik fejlődési terület (mozgásos, értelmi, pszichés, szociális) fejlődése eltér az életkorban elvárhatótól, fontos, hogy megfelelő módon értékeljük, lássa szakember, aki véleményével segítséget tud adni a szülőknek. A szülők azok, akik a legtöbbet vannak a gyermekeikkel,  észrevehetnek bizonyos jeleket, de akár a bölcsődei nevelők, vagy az óvónők is tehetik ugyanezt. Sosincs „felesleges vizsgálat”, hiszen, ha azt a eredményt kapjuk, hogy minden rendben, megnyugodhatunk, azonban, ha a vizsgálat eltérést mutat, komolyan kell venni, és jól reagálni rá.” – mondja a BHRG Alapítvány szakmai vezetője, Madács Anita.

A járvány okozta nehezített alaphelyzet nem fokozhatja az eltérések súlyosságát, ezért szükséges, hogy akár a megszokottól eltérő módon, de lehetőség legyen az érintett gyermek állapotának feltérképezésére, és – szükség esetén – terápiás megsegítésére. A szakemberek ebben az esetben online találkozás keretében – részletes anamnézis felvétele után – tudnak bizonyos helyzeteket kiviteleztetni a gyermekkel, amely segíti a teljesítmény megítélését. Az eredmények  alapján a terapeuta személyre szabott fejlesztési tervet állít össze, melynek minden egyes feladatát a szülőnek részletesen bemutatva, betanítva bízza rájuk a gyakorlást az egyéni igény szerinti heti 3-6 alkalomra rendszeres kontrollok mellett.
Fontos! Ez a konzultáció nem helyettesíti a személyes találkozás keretében megvalósuló vizsgálatot, és az így megalkotott fejlesztési terv nem egyenértékű az egyéni TSMT terápiás tréninggel.

Azok a gyermekek, akik már a vírushelyzet előtt megkezdték az egyéni terápiát – szükség esetén – szintén be tudnak kapcsolódni az online fejlesztési formába, hogy ne szakadjon meg az a folyamat, mely idegrendszerük érését segíti elő. A csoportos TSMT fejlesztésre járt gyermekek szüleinek is  javasolt – más megoldás híján – a terápia online egyéni keretek között való folytatása, hogy ne álljon elő visszaesés a fejlődésben.

Az online megoldás a szülőket is megnyugtatja, tudják, hogy felhívhatják a terapeutát, ha bizonytalanságuk, kérdésük adódik, ez számukra biztonságot ad. A gyerekek teljesítményét javítja, az otthoni életet strukturálja a terápia beillesztése, a szülőknek megnyugvás, hogy a nehezített környezeti helyzet ellenére is javulást érhetnek el gyermekük állapotában.

A rendszerbe bekapcsolódó terapeuták a szülőnek mentorként és fejlesztőként is tudnak segíteni, támogatva ezzel a családok terápiás folyamatát. Az egyéni terápiában résztvevő gyermekek számára felmerülő igényekhez igazodva online is lehetőség van konzultációra, tornasor kontrollra, illetve tréningsor átírására.