Publikációk magyar nyelven
1. Lakatos K.: Új módszer a nagycsoportos óvodások komplett fejlesztésében
Óvodai nevelés, 1993. XLVI. (p. 87-88.)
2. Lakatos K.: A Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika módszer
Fejlesztő pedagógia, 1993.1-2. sz. (p. 67-68.)
3. Lakatos K.: A nehezen kezelhető, hiperaktív, részképesség-kieséssel küzdő kisiskolás gyerekek csoportos uszodai mozgásterápiája hidroterápiás rehabilitációs módszerrel
Testnevelés és Sporttudomány (az Országos Testnevelési és Sporthivatal tudományos folyóirata), 1994.1. (p. 29-32.)
4. Lakatos K.: A Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika módszer
Gyermekgyógyászat, 1994. 2. számú melléklete
5. Lakatos K.: A Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika (HRG) módszer általános bemutatása Mozgásterápia, 1994/2.
6. Lakatos K.: Baleset, illetve agyvérzés következtében mozgássérültté vált felnőtt betegek rahabilitációja a HRG-módszer alkalmazásával (p. 57.)
A HRG-módszer alkalmazásának hatásai 2-7 éves pszichomotoros fejlődésben elmaradt gyermekek esetében (p. 58.) Sportorvosi Szemle 1995.
7. Lakatos K.: Intenzív hidroterápiás kurzus Oxfordban
Mozgásterápia, 1995/2. 4. évf. (p. 24.)
8. Lakatos K.: A kötelező iskolai úszásoktatás problémái
Testnevelés és Sporttudomány (az Országos Testnevelési és Sporthivatal tudományos folyóirata), 1995. 3.
9. Lakatos K.: Korai vizi fejlesztés a HRG-módszer alkalmazásával
Mozgásterápia, 1995/4. (p. 13-16.)
10. Lakatos K.: A szenzoros integrációs terápia alkalmazása viselkedési zavaros gyerekeknél
Fejlesztő pedagógia, 1995. 5-6. sz. (p. 102-105.)
11. Lakatos K.: A hidroterápiás rehabilitációs gimnasztika módszer
Módszertani lapok. Speciális pedagógia, 1996. 4.sz (p. 29-34.)
12. Lakatos K.: Miért nem tudnak a “félős” gyerekek a többiekkel együtt megtanulni úszni? Testnevelés és Sporttudomány (az Országos Testnevelési és Sporthivatal tudományos folyóirata) 1996.4.
13. Lakatos K.: A szenzoros integrációs terápia alkalmazása viselkedési zavaros gyerekeknél
Fejlesztő pedagógia 1997. Klnsz. (p. 190-193.)
14. Sipos P., Tóth J., Lakatos K.: Iskolai scoliosisszűrés kiegészítése szenzoros-integrációs tesztekkel
Gyermekgyógyászat, 1998. 1. sz. (p. 31-40.)
15. Lakatos K.: A szenzomotoros fejlődés jelentősége 0-6 éves kor között, I-VI.
Óvodai Nevelés, Pedagógiai folyóirat, 1999.09.-2000.02. (I: 1999. 7.sz. p. 238-243., II: 1999. 8. sz. p. 287-293., III: 1999. 9. sz. 322-325., IV: 1999. 10. sz. p. 360-363., V: 2000. 1. sz. p. 4-7., VI: 2000. 2.sz. p. 42-45. )
16. Lakatos K.: Az iskolaérettség és a mozgásérettség összefüggései
Módszertani lapok. Speciális pedagógia, 1999. 3. sz.
17. Lakatos K.: A gyógyúszás foglalkoztató szakképzés előzményei, kialakulása, jövője
ETIinfo 1999. 5. sz. ( p. 4-5.)
18. Lakatos K.: Az iskolaéretlenség korai felismerése
Fejlesztő pedagógia, pedagógiai szakfolyóirat, 9. évf. 1999. 4-5 sz. (p. 3-25.) http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=27595
19. Lakatos K.: Prevenció, kapcsolatépítés, okos szeretet
Fejlesztő pedagógia, pedagógiai szakfolyóirat, 11. évf. 2000. 4-5. sz. (p. 81-91.) http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=21038
20. Lakatos K.: Korai egyéni és kiscsoportos fejlesztés 1992-1999 között
Fejlesztő pedagógia, pedagógiai szakfolyóirat, 2000. 4-5 sz. (p. 101-119.) http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=21038
21. Lakatos K.: A mozgás és a pszichoszociális fejlődés kapcsolata
In: Dr. Kovács F., Dr. Vidovszky -G. (szerk.): Alapok, felelős kiadó: Anonymus Alapítvány, Image nyomda, Bp. 2000. ( p. 47-97.)
22. Lakatos K.: A mozgás jelentősége és fejlesztő hatásai „más” fogyatékosság esetén
In: Dr. Kovács F., Dr. Vidovszky -G. (szerk.): Alapok, felelős kiadó: Anonymus Alapítvány, Image nyomda, Bp. 2000. (p. 154-179.)
23. Lakatos K.: Az iskolaérettség és a mozgásérettség összefüggései
Speciális pedagógia (a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézmény módszertani folyóirata), 2000. 3. szám (p. 18-28.) hátterének objektív “felderítése”
Tanító, 2001. 1. sz. (p. 20-21.)
24. Lakatos K.: A tanulási, a figyelmi, a magatartási és beilleszkedési zavarok
25. Lakatos K.: Korai szenzomotoros fejlesztés
Fejlesztő pedagógia 2001. 6. sz. (p. 6-21.)
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=20508
26. Lakatos K.: Összehangolt szárazföldi és vízi fejlesztés a tanulási és magatartási zavarok leküzdésére (p. 93-96.), A szenzoros integrációs terápia alkalmazása viselkedési zavaros gyermekeknél (p. 115-118.), Korai vizi fejlesztés a HRG-módszer alkalmazásával (p. 119-126.)
In: Összefoglaló a Korai fejlesztők konferenciáin elhangzott előadásokból, Pécs, ÁNK. 2001. 27. Lakatos K.: Szenzomotoros szemléletű tornatermi és uszodai fejlesztések az óvodáskorban
In: Óvónők kincsestára, Módszertani kézikönyv, 2001. október (p. 1-19 o.)28. Lakatos K.: Korai szenzomotoros fejlesztés a BHRG Alapítvány Központjában
Család, gyermek, ifjúság, orvosi, szociológiai, családsegítő szakfolyóirat, 2001. 6. sz.(4-12.) http://www.csagyi.hu/images/stories/kiadvanyok/folyoirat/CsaGyI_2001_6.pdf29. Lakatos K.: Szenzomotoros szemléletű tornatermi és uszodai fejlesztések az óvodáskorban, A HRG és a TSMT-II. bemutatása
In: Óvónők kincsestára, Raabe kiadó, 2001. okt. (p. 1-19.)30. Lakatos K.: A korai szenzomotoros fejlesztés lehetőségei 1-2.
MOTESZ Magazin (1: 2002. 1. sz. p. 22., 2: 2002. 2. sz. p. 22.)31. Lakatos K.: Kutatási eredmények és gyakorlati tapasztalatok a korai fejlesztésben
Speciális pedagógia, 2002. 3. sz. (p. 5-35.)32. Lakatos K.: Az iskolaéretlenség szűrése az állapot- és mozgásvizsgáló teszttel
Új Pedagógiai Szemle, 2003. március (p. 137-149.) http://ofi.hu/tudastar/lakatos-katalin33. Lakatos K.: Állapot és mozgásvizsgáló teszt bemutatása, Magyar Sporttudományi Szemle, 2003. 3-4. sz. (p. 24-31.) 34. Lakatos K.: Preventív szemléletű szakmai koncepció a részképesség-hiányosságokat mutató, az organikus érettség szempontjából veszélyeztetett, a hátrányos szociokulturális környezetben nevelkedő, az iskolai beválásban rizikós/kudarcos 5-7 éves gyermekek számára, tanulmány az ANTSZ, ill. a közoktatással, a gyermekegészségüggyel, gyermekvédelemmel, munkaerőpiaci kérdésekkel foglalkozó minisztériumok és állami intézmények részére, kézirat
35. Lakatos K.: Javaslat állapot- és mozgásvizsgáló teszt alkalmazására az iskolaéretlenség korai kiszűrése érdekében, Speciális pedagógia (a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézmény módszertani folyóirata), 2003. december, 10. évf. (p. 1-13.)36. Lakatos K.: A mozgásvizsgálat és az iskolaérettségi vizsgálat összefüggései
Speciális pedagógia, 2003. december, 10. évf.37. Lakatos K.: Szenzomotoros vizsgálatok alkalmazása az iskolaérettséghez szükséges készségek és részképességek szintjének felmérése céljából
Speciális Pedagógia, 2003. 3-4. sz. (p. 1-17.)38. Lakatos K.: Hiánypótló és alapozó szenzomotoros fejlesztések alkalmazása az iskolaérettséghez szükséges készségek és részképességel szintje javítása céljából
Módszertani lapok. Alsó tagozat, 2003. 3-4. sz. (p. 18-31.)39. Lakatos K.: Szenzomotoros fejlesztési lehetőségek az iskolaéretlenség korrekciójáért
Speciális Pedagógia, 2003. december40. Lakatos K.: Javaslat Állapot- és mozgásvizsgáló teszt alkalmazására az iskolaérettség korai kiszűrése érdekében
Speciális pedagógia, 2003. 4. sz. (p. 1-13.)41. Lakatos K.: A tanulási, magatartási és figyelemzavarok okairól
Budapesti Nevelő (A Fővárosi Pedagógiai Intézet Szakmai Folyóirata), 2004/4. (p. 53-67.) 42. Lakatos K.: Az alapkészségek fejlesztési lehetőségei a HRG és TSMT –I-II módszerekkel
In: Integráció és inklúzió (szerk.: M. Tamás Márta) Trefort Kiadó, 2006 (p. 168-180.)43. Lakatos K.: Organikus éretlenség – tünetek, vizsgálatok, terápiák
Fejlesztő pedagógia, 2007. 5. sz. (p. 42-43.)44. Lakatos K.: Az organikus éretlenség/érési zavar, illetve sérülés tünetei, valamint neuro-szenzomotoros vizsgálati lehetőségei különböző életkorokban 1.
Fejlesztő pedagógia, 2007. 6. sz. (p. 30-42.)45. Lakatos K.: A 0-2-3 éves korban alkalmazható egyéni szárazföldi Tervezett SzenzoMotoros Tréningek (TSMT-I.) bemutatása a BHRG Alapítványban
Fejlesztő pedagógia, 2008. 2. sz. (p. 19-29.)46. Lakatos K.: Kihívást jelentő gyermekek az egészségügyben és a közoktatásban
Fejlesztő pedagógia, 2008. 3. sz. (p. 42-56.)47. Hámori E, Királdi K, Lakatos K., Dr. Beke A.: Kötődési minták csecsemőkorban és kisgyermekkorban – koraszülött anya-gyerek párok utánvizsgálata
Serdülő- és gyermekpszichoterápia pszichoanalitikus szakfolyóirat, 2009. IX. 1. (p. 100-110.)48. Lakatos K.: Az eltérő fejlődés okai és vizsgálati lehetőségei 3 hónapos kortól 1 éves korig
In: Védőnők kézikönyve, Raabe 2016. (p. 1-25.)
49. Lakatos K.: Az eltérő fejlődés okai, tünetei, vizsgálati lehetőségei 1-3 éves kor között
In: Védőnők kézikönyve, Raabe, 2016. (p. 1-24.)