Egyre több kisgyermek fejlődése eltér az átlagostól. Vannak, akiknek a mozgásfejlődése lassabb, vannak, akik nem kezdenek el beszélni időben, vannak, akik rosszul hallanak vagy látnak, vannak, akik számára az odafigyelés és vannak, akiknek a beilleszkedés megy nehezebben. Előfordul, hogy a tapintás, az ízlelés, szaglás, vagy az egyensúlyozás jelent extra kihívást a mindennapok megélésében. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindazon személyeknek, akik gyermekekkel vannak kapcsolatban (szülők, védőnők, kisgyermeknevelők, óvónők, tanítók, pszichológusok, gyermekorvosok stb.), legyen ismeretük az eltérő fejlődés jelentőségéről, a megjelenő tünetekről, hogy megértsék, és jól tudják segíteni azokat a gyerekeket, akiknek erre szükségük van. A gyerekek nem tudják maguk jelezni problémáikat; nem azért viselkednek úgy, ahogyan viselkednek, mert úgy szeretnének, hanem azért, mert csak úgy tudnak! Az idejében felfedezett eltérő fejlődés és a lehető legkorábban megkezdett komplex segítségnyújtás kiemelt jelentőséggel bír. Adjunk lehetőséget a sikeres mindennapokra, adjunk esélyt a teljes életre!